fredag den 15. november 2013

Forskøn min hverdag






Da min mand arbejder på platform i Skotland, har vi valgt at jeg går hjemme.

Jeg føler mig virkelig heldig over at have muligheden, for at tilbringe så meget tid sammen med min familie. Men jeg indrømmer gerne det er hårdt at gå hjemme. Jeg savner input og at være andet end mor. Så jeg er ved at kigge mig efter et deltids job. Leger også lidt med tanken om at blive selvstændig- noget jeg drømmer meget om!

Når jeg nu går hjemme og støvsuger, ordner vasketøj samt får hverdagen med små børn til at hænge sammen uden en far, har jeg virkelig brug for at forskønne min hverdag, i form af blomster, god kaffe og lækre cremer.


Hvad gør i andre med små børn mon for at forkæle jer selv?

9 kommentarer:

  1. Det er vigtigt at forkæle sig selv. Jeg har i min barselstid som har bestået af afslapningsbukser, usat hår og mørke rander under øjene pga manglende søvn forkælet mig selv. Både boligfinesser og kostmetologbehandlingerne har været så fantastiske i en tid hvor jeg har været i en bobbel med bleer, baby og mødregrupper. Det må være fantastisk at gå hjemme og være der for Jeres børn - sikke en fed kombi hvis du kunne mixe det med at være selvstændig. Måske noget jeg selv drømmer om og håber lykkedes om et par år. Du er sej Tenna.

    SvarSlet
  2. Jeg forskønner bla min hverdag med hygge og god kaffe med andre mødre. Så måske skulle vi snart det tenna?!

    SvarSlet
  3. Ja hygge med andre hjemmegående må også være et forslag her fra. Det nyder jeg i hvert fald her mens den står på barsel. Men ellers kan jeg godt forstå du savner input, håber du får opfyldt din drøm :-)

    SvarSlet
  4. Tenna jeg er sikker på du finde noget som kan give dig input i din hverdag :-) Jeg glæder mig til at følge med

    SvarSlet
  5. Hvor ser det fint ud med alle hyacinterne (:

    - Kit

    SvarSlet
  6. Et bad mindst hver anden dag;-) en halv eller en hel fridag fra job er faktisk den største luksus for mig. Tid er det mest kostbare, så det prøver jeg finde lidt ekstra af her og der:-)
    Jeg håber det lykkes for dig Tenna, jeg drømmer også om et liv som selvstændig engang i fremtiden. Måske er der ikke altid så langt fra drøm til virkelighed? Jeg glæder mig til at se dig på lørdag, og få snakket!

    SvarSlet
  7. Hvad er din uddannelsesmæssige baggrund? Og hvad kunne du drømme om at arbejde med?

    SvarSlet
  8. Hej

    Jeg er ny læser på din blog, og jeg fik lige lyst til at dele et par tanker med dig i forbindelse med dette indlæg.

    Jeg blev færdiguddannet i sommers, og fik et job, som var fint, men jeg savnede friheden. Aller helst ville jeg gerne gå hjemme og hygge mig med krea-projekter, men det var der ikke økonomi til, så jeg besluttede mig for at skabe en hverdag, som havde friheden som hjemmegående men stadigvæk indbragte lidt penge til huslejen. Jeg valgte simpelthen at starte op som selvstændig – Jeg er uddannet grafisk designer, så det betyder ikke alt for store økonomiske udgifter at starte op selv. Jeg har så valgt at basere min virksomhed på en kombination af klassisk grafisk arbejde og arbejde af en mere krea-art. Det betyder at jeg bevidst har fravalgt at tjene mange penge, men derimod prioriterer jeg både at arbejde med kunder, og lave non-profit ting, som interesserer mig. Begge ting skal være lige vigtige, og der skal ingen dårlig samvittighed være forbundet med at bruge dagen på at illustrere f.eks., istedet for at hive penge hjem.
    Det giver en arbejdsbalance, der giver mig plads og frihed, og det fungerer perfekt for øjeblikket.

    Min pointe er, at jeg kun kan anbefale dig at starte noget selv. Du definerer selv formen, og lad ikke traditionelle virksomhedsformer påvirke din måde at gøre tingene på. Det er en ultimativ luksus, at kunne planlægge sin egen hverdag.

    SvarSlet
  9. Er vild med billederne. De er super hyggelige.
    Jeg går desværre ikke hjemme med børn, da jeg kun er 16, så kan ikke hjælpe.

    http://welcometowonderlandsara.blogspot.dk/

    SvarSlet